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 [Patch 3.1.1] nerf palouf en pvp

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Saerën

Saerën


Messages : 721
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MessageSujet: [Patch 3.1.1] nerf palouf en pvp   [Patch 3.1.1] nerf palouf en pvp Icon_minitimeMer 22 Avr - 8:43

Citation :
Exorcism can no longer be used on players

We made a change in the 3.1.1 patch to prevent Exorcism from being used on players. We didn’t announce this change ahead of time because we were trying to get the tooltip changed at the same time to reduce confusion. We still plan on getting the tooltip updated ASAP. Exorcism’s use in PvE has not changed at this time.

Going with a “not on players” solution is not ideal and we will be re-designing how the ability works in a future patch (the plan is sooner rather than later). We don’t like for PvE and PvP mechanics to work differently when we can avoid it. We also don’t like for a major damaging ability to be excluded from the PvP game. However, we thought this had become a balance issue serious enough to address at this time.

We shifted around paladin damage for 3.1 trying to increase sustained damage while reducing burst damage. Unfortunately, the Exorcism change did the opposite. Instead of stealing a GCD from a paladin, it actually gave them an extra one. A Retribution paladin could use Exorcism to cause damage while closing to melee and then be ready to go with their melee damage attacks. (Exorcism of course is not limited to Ret paladins either.) We changed the way paladins do damage for Lich King, so while it is unfortunate (and we accept full blame), it also isn’t too surprising that it is taking some effort to get their damage in the right place.

In the same patch where we remove the “not on players” limitation for Exorcism, we are going to change the way paladins do damage so that their normal combat moves have more depth to them instead of just using abilities every time they finish their cooldown. This should make causing damage as a paladin more interesting and also less bursty. While we have some ideas on how to accomplish that, if you have suggestions or your own ideas about how this could work, this would be a good time to share them. (As examples of abilities you don’t just use whenever their cooldown has finished, you might look at Conflagrate, Brain Freeze, Rip, Overpower or Arcane Blast.) We do request that you don’t fill the forums with posts of limited content or insight about how you don’t like to be nerfed. Nobody does.

It is always a judgment call about when a fix (a buff or a nerf) can’t wait. Some things we can’t change easily in hotfixes or small patches, and some things we consider too risky for technical reasons or for their potential effects on the game.

J'ai pas tout lu, ce que j'en ai retenu c'est que au prochain patch mineur (3.1.1) la competence exorcisme ne pourra s'effectuer que sur des pnj et plus sur les joueurs histoire de reduire le burst demeusuré des paloufs vindicts en pvp sans toucher au dps des paloufs en pve
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Saerën

Saerën


Messages : 721
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MessageSujet: Re: [Patch 3.1.1] nerf palouf en pvp   [Patch 3.1.1] nerf palouf en pvp Icon_minitimeJeu 23 Avr - 9:39

Reponse officielle Blibli :
Citation :

Les développeurs ont effectué en effet une modification sur Exorcisme lors de la mise à jour 3.1.1 qui a été déployée aujourd’hui sur nos royaumes. Ce sort n’est désormais plus utilisable sur les joueurs.
Cependant, nous insistons sur le fait que cette modification devrait être temporaire.
Notez également que l’usage de ce sort en JcE n’est en rien modifié.

Les développeurs ne sont pas convaincus par cette solution qui consiste à limiter une capacité à un usage JcE, et travaillent déjà à une nouvelle version du sort pour une mise à jour à venir.
Ils ne souhaitaient pas que cette capacité, qui générait des dégâts importants soit retirée du mode JcJ, cependant des soucis importants d’équilibre les ont contraints à procéder ainsi.
Le changement précédent apporté à Exorcisme rajoutait un temps de recharge global aux Paladins, ce qui leur donnait un avantage certain.

La limitation « non utilisable sur les joueurs » devrait donc être retirée lors d’une prochaine mise à jour, lors de laquelle les développeurs prévoient également de revoir la manière dont les paladins infligent des dégâts, pour éviter que cela ne soit que basé sur le temps de recharge global. Cela devrait également permettre aux paladins d’avoir un mode de jeu plus intéressant en termes de DPS.

Par conséquent, plutôt que de vous lancer des remarques désagréables qui vous font tourner en rond, nous vous invitons à faire avancer le débat et à nous soumettre à la suite de ce message vos idées d’amélioration de cette capacité ainsi que du fonctionnement des DPS des paladins. Le tout de manière constructive bien sûr. Smile
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